2018-11-08 Leren kennen



Weet je wat het is?
HET IS.
Het is zoals het is. 

Toveren kan ik nog steeds niet,
Kaboutertjes nemen geen taken over,
Goede feeën komen niet langs met hun magie,
En die prins op het witte paard?... Stapvoets, niet in galop.
En hoe rot ik me ook kan voelen,
Door gedachten die het duiveltje mij influistert,
Aan de andere kant zitten de mensen die er toe doen.
Mijn kinderen, mijn ouders, mijn vrienden, een netwerk.
En steeds vaker en luider hoor ik hen.
Zij overstemmen dat duiveltje,
wat daar in zin eentje zit.
En de ervaring leert,
Níemand kan alles alleen,
En niemand hoeft er alleen voor te staan.
Dus duiveltje,
Je hoeft niet te verdwijnen,
Ik verbied je niet er te zijn,
Maar sluit aan bij mijn vrienden
Zodat ik kan leren van júllie bestaan.

08/11/2018 Miranda Blom

Reacties