Houd het meest van mij




Mijn lessen zijn geleerd, herhaald, getoetst, gezakt en geslaagd.
Uitgeleerd bestaat niet en opgeven evenmin.
Maar ik leer voor mij. En niet voor een ander.
Ik heb gefaald, de verkeerde vertrouwd en mezelf als minder beschouwd.
Ìk ben degene die het meeste van mij houdt.
En niemand kan dat stukje van mijn hart breken.
Degene die daar een poging toe doet,
leeft naar alle waarschijnlijkheid zélf met onhandelbare gebreken.
Neem een kritische blik in de spiegel,
En benoem wat je ziet, voelt en wenst.
Haal diep adem en zeg:' Ik ben een goed mens'.
En begin vanaf daar je ernaar te gedragen.
Je zal merken dat het even duurt voor de ander jou spiegelbeeld zal kunnen verdragen.
Maar leer, herhaal, toets, zak en slaag.
En elke dag is een nieuw kans, dus begin vandaag.


 12/11/2017 Miranda Blom

Reacties